Ademwerk ‘26 en ‘27

Iedere eerste dinsdag van de maand

Ademcirkel Club Dogma

Verbonden Ademen in Den Haag, iedere eerste dinsdag van de maand

Je hoofd draait overuren. Je lijf weet al een tijdje niet meer waar het gebleven is. Je functioneert prima, maar echt voelen, dat is er al even niet meer bij.

Herkenbaar? Dan is dit voor jou.

Veel mensen komen voor een soort APK'tje. Even ontluchten, opgebouwde spanning loslaten, iets doorvoelen wat maar niet wil landen. Op deze avond gebruik je je eigen adem als sleutel om precies dat te doen. 

Soms gaat dat rustig. Soms gaat dat met een schreeuw of een grom. Beide zijn hier welkom. Want er zijn maar weinig plekken waar je eens lekker buiten de lijntjes mag kleuren qua geluid en beweging. Dit is zo'n plek.

En aan de andere kant: extase is ook mogelijk. Een kosmische lach. Het gevoel dat je volledig leeft in elke cel die je hebt. We zien het allebei gebeuren, op dezelfde avond, in dezelfde ruimte.

Hoe werkt het?

We werken met de verbonden ademhaling. Simpele techniek: je ademt diep in en uit door je mond en haalt de pauzes er tussen uit. Ik praat je er doorheen. Geen ervaring nodig.

Voor de ademsessie doen we wat lichamelijke oefeningen om te landen en verbinding te maken met je intentie. Dan ga je liggen en starten we de ademreis van ongeveer een uur. Daarna is er ruimte om wat te delen, met chocola en thee. Want dat hoort erbij.


Wat het je brengt

Minder chaos in je hoofd en betere slaap. Je reageert rustiger waar je normaal gesproken door het lint gaat. Je hebt weer contact met wat je eigenlijk wilt. Opgebouwde spanning verdwijnt uit je lijf in plaats van zich op te slaan. En misschien wel een inzicht dat je leven op een verfrissend spoor zet.

Begeleiding

Ik ben Thijs Tuijt en ik begeleid deze avonden, samen met de geweldenaars van Team Adem: Joop, Marianne, Melanie, Blanche en/of Elvira (zie groepsfoto). We zijn allemaal gecertificeerde ademcoaches en delen dezelfde fascinatie voor wat de adem kan doen.

Data 2026/2027 (iedere eerste dinsdag van de maand!)

2026: 1 sep / 6 okt / 3 nov / 1 dec
2027: 5 jan / 2 feb / 2 mrt / 6 apr / 4 mei / 1 jun

Praktisch

Inloop: 18.45 Start: 19.00 (stipt) Einde: 21.30

Locatie: Centrum Quadraat, Toussaintkade 53, Den Haag Gratis parkeren op eigen terrein (via de poort)

Neem mee: water, een boekje voor inzichten en eventueel een eigen dekentje (zijn ook aanwezig).

Doe het rustig aan voor en na de sessie. Niet te veel eten van tevoren, en ga daarna niet de kroeg in. Een ademsessie kan nog dagen voelbaar zijn in je lijf. Vaak heel prettig.

Dit is niet voor jou als je:

Zwanger bent, middenin een burn-out zit, net bent geopereerd, of serieuze psychische klachten hebt zoals PTSS, een bipolaire stoornis of epilepsie. Twijfel je? Neem even contact op. Misschien past een 1:1 sessie beter bij je op dit moment.

Good to know: geen restitutie op gekochte tickets, maar je plek is overdraagbaar. Laat het dan even weten.


Ilse:

De ademcirkel met Thijs was gewoonweg: goed. Down to earth, humor, liefde en je-bent-precies-goed-zoals-je-bent. Dat voelde ik in hun begeleiding. Tijdens de oefening spraken zij precies op tijd de juiste woorden, waardoor ik volledig in alles kon opgaan. Eeuwig dank!

Milou:

Thijs wist weer een hele intieme en veilige sfeer te creëren. Iedereen uit de groep kon zich overgeven aan de wat het ademen voor hen bracht. Voor mij een hele bijzonder fijne en helende ervaring! Thanks Thijs en Timo!

Joop:

TOP!!! Prachtige ademavond gehad bij Thijs. Thijs komt op mij direct over als een warm, betrokken en liefdevol mens. De sfeer is na de introductie van Thijs voor iedereen behoorlijk veilig merk ik. Een fijne kleine groep van max 12 personen maakt ook dat het direct wat intiemer is, waar ikzelf als het nieuw is direct wat beter mee in mijn gevoel blijf. Ik heb een beter contact met mezelf en het is overzichtelijk om de anderen ook te zien en invoelen. De ademsessie bewijst voor mij dat het een top ervaring is. Niet alleen voor mij, ik kwam goed bij mijn diepere gevoel, maar ook voor groepsgenoten voor wie een ademsessie voor het eerst was. Thanks Thijs, voor jouw fijne begeleiding en deze mooie avond! Blij met jou, hier in Den Haag

Elvira:

“Weer een hele fijne ademreis mogen ervaren. Thijs zet iedere keer een relaxte en veilige sfeer neer. Mooi voorwerk en de begeleiding tijdens de ademreis ook weer ‘on point’. Dankbaar voor deze avonden vol verbinding, inzichten en warmte. Ook dank aan Joop, voor zijn luisterend oor, begeleiding en begrip.”